Marketing jako źródło sukcesu
Nie od dziś wiemy, że reklama jest dźwignią handlu. Ta dźwignia może naprawdę sporo podnieść, o czym doskonale wiedzą zarządzający restauracjami sieciowymi. Mają one tę przewagę nad konkurencją indywidualną, że stoi za nimi potężna machina marketingowa – tym większa, im większa marka stoi za daną siecią.
Wątkiem marki zajmiemy się oddzielnie za chwilę, jednakże jest on silnie związany z kwestiami dotyczącymi reklamy i budowania wizerunku. W przypadku restauracji sieciowych łatwo natknąć się na rozmaite materiały promocyjne. Reklamy pojawiają się w radiu, prasie i telewizji, a także w internecie.
Czy to oznacza, że takie lokale są bardziej tworem marketingowym aniżeli kulinarnym? To już bardzo indywidualna kwestia, choć generalnie prawdą jest, że sieciowe restauracje dość rzadko serwują swoim klientom dania wykwintne. Zamiast tego zwykle dają możliwość szybkiego zaspokojenia głodu lub spędzenia czasu ze znajomymi w luźnej, niezobowiązującej atmosferze. Taki wizerunek także wynika z działań marketingowych i jest postrzegany jako zaleta danego lokalu.