Międzynarodowa sieć a lokalne gusta
Jeśli jakąś sieć restauracji tworzą dajmy na to Amerykanie według swojego własnego pomysłu, to serwowane dania i tryb obsługi mają przede wszystkim typowo amerykański charakter. Akurat mieszkańcy USA są bardzo dumni ze swojego dorobku i swój tryb życia traktują jak kolejny towar eksportowy, którym można zalewać świat. Ludzie, którzy nie żyją w Stanach nierzadko marzą o tym, aby tam się znaleźć. Mają swoje wyobrażenia, zwykle ukształtowane przez hollywoodzką kinematografię oraz rozliczne działania marketingowe.
Kiedy amerykańska sieć prowadzi ekspansję na rynku, który kulturowo dość mocno różni się od USA, musi znaleźć jakieś patenty na to, aby podbić serca miejscowej klienteli. Mile widziane są wtedy ukłony w kierunku odbiorców i na przykład wprowadzenie do menu dań nawiązujących do lokalnej kuchni. Przykładem na naszym gruncie może być kanapka WieśMac, którą oferuje McDonald’s, a która swoją nazwą i charakterem nawiązuje do specjałów polskiej wsi. Niektórzy ten pomysł wyśmiali, inni docenili i danie weszło do stałej oferty sieci w Polsce.