Siła marki
Bistro na talerzu
Teraz zajmiemy się tematem marki, czyli tym, co w przypadku restauracji sieciowych ma bardzo duże znaczenie. Generalnie zawsze dąży się do tego, aby jakieś przedsiębiorstwo działające na rynku wyrobiło sobie silną markę. Im bardziej jest ona rozpoznawalna, im łatwiej przebije się do zbiorowej świadomości konsumentów, tym lepiej. Na gruncie lokalnym znacznie łatwiej to osiągnąć, ponieważ działania promocyjne zawężające się do jednego miasta lub gminy są tańsze i prostsze do zorganizowania.
Zupełnie inaczej będzie, jeśli chcemy wylansować markę ogólnokrajową. Do tego potrzebny jest kapitał – po pierwsze po to, aby fizycznie powołać do życia poszczególne lokale, po drugie do tego, by je efektywnie rozreklamować. Zasadniczo można powiedzieć, że kreacja marki składa się z dwóch segmentów. Pierwszy to budowanie świadomości – do tego potrzebne są kanały informacji w postaci reklam w mediach, reklamy outdoorowej i tak dalej.
Drugi segment to budowanie jakości, czyli zaoferowanie produktów, które będą dobrze postrzegane przez konsumentów.